Ormen som kraftdjur

Var på promenad runt "min" sjö Judarn som ligger i mitt närområde med systeryster Christina. Vi slog oss ner på en bänk av naturträ alldeles vid vattnet för att prata om livet, inspirera varandra och meditera. Hon är bra hon min syster, jag blir alltid så kreativ när jag umgås med henne, ( förhoppningsvis blir hon detsamma :) ) Hon ville hitta ett bra namn till sin enskilda firma som hon ska starta, jag ville veta om jag skulle våga satsa lite mer på mitt eget,  så vi bad naturens djur om hjälp och mediterade över saken.

En kvick liten huggorm simmade förbi, den simmade fram och tillbaka. Det var uppenbart att den hade ett uppdrag. Några halvvuxna änder simmade in mot strandkanten, Christina sa, oj är den alldeles ensamma här stackrarna. De är ute för att prova sina vingar svarade jag. Vi blundade en stund och satt helt tysta och njöt av naturens alla dofter och ljud.

Christina fick till sig några ord som var passande till hennes företag och jag sammanfattade  visdomen som vi fått till oss på följande sätt :

Ormens energi som handlar om förändring, Christinas ena ord var harmoni, ändernas visdom var att pröva sina vingar. Med andra ord goda tecken och förutsättningar för kära syster och mig
Orm
Förvandling, healing, sexualitet, återfödelse
Ormen har fått stå för många olika symboler genom tiderna, såsom sexualitet, medkänsla, medialitet, död och återfödelse. Giftiga ormar har blivit associerade med förvandling och healing hos många nordamerikanska kulturer. Giftet skulle stimulera de ursprungna energierna. Giftet anses även vara botande i rätt mängd. Eftersom ormen ömsar skinn står den för återfödelse och förnyelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0