Skatans visdom!

Skatan, ja att den följt mig hela livet till och från är det ingen tvekan om. Hade förmånen att växa upp i en liten idyll utanför Sundsvall som heter Skatan. Berättar mera om just den byn vid ett annat tillfälle. Vi hade vår lilla sommarstuga där mamma, pappa, Christina och jag. En liten röd stuga ett stenkast från havet och det närliggande rökeriet som försåg våra magar med massor av nyrökt sik. Där bodde vi på sommaren fram till 2005, om jag minns rätt.  Många skatfjädrar plockades och sattes i en vacker vas.

Detta år 2011 är skatenergin tillbaka i mitt liv igen. Våren inledes med att ett gäng med vilt tjattrande skator byggde ett skatbo i ett av träden vid min uteplats. Kanske för att påminna mig om vikten av att kommunicera och göra det på ett tillfredställande sätt. För att påminna mig om att mina små budskap och insikter är viktiga att berätta om. Jag facebookar för tillfället som en galning och anledningen till att jag öppnade denna blogg igen var att jag fick höra att några tyckte om det jag skrev där. Och idag blev jag inspirerad av en kvinnlig vän där att bli aktiv här igen. Men tillbaka till Skatans energi nu....jag har gjort som jag gjorde som barn, jag har plockar massor av skatfjädrar och satt i en blå vas. Har fått till mig i meditationer och visioner att som tecken på vissa saker att söka efter fjädrarna. Så sagt och gjort nu står de där i fönstret fjädrarna som de tjattrande fåglarna i trädet utanför lämmnat ifrån sig :)







Skatas visdom :
Förståelse av ljus och mörker
Ser i mörker
Användning av ritualer i vardagen
Meddelande
Förståelse meddelanden från andevärlden
Profetia
Intelligens
Användning av rösten/uppmaning att kommunicera
God Lycka

Och så en bild på min barndoms idyll Skatan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0